To, że marki podkreślają swój charakter i wartości za pomocą symboli zwierząt (np. lew w ING, czy krokodyl w Lacoste), nie jest niczym nowym ani zaskakującym. Branding można też budować wokół konkretnego koloru (np. Coca-Cola, Orange) czy kształtu (np. Nike, Apple). Rzadziej spotykanym pomysłem, ale coraz bardziej zyskującym na popularności, jest wzmacnianie pozycji firmy… dzięki roślinom!
Czy kwiaty doniczkowe mogą stać się elementem brandingu firmy lub biura? Oto kilka inspirujących przykładów, w których rośliny są częścią marki.
Logosy z mchu
Logosy wykonane z mchu stabilizowanego to oryginalny sposób na „zazielenienie” marki. Dzięki swoim specyficznym właściwościom, mech jest łatwy w utrzymaniu i może być stosowany wewnątrz budynków. Taki element z pewnością nadaje przestrzeni unikalnego charakteru, ale też odmienia oblicze firmy – naturalnie zaczyna bardziej kojarzyć się z naturą i zrównoważonym rozwojem. Doskonałym przykładem jest nasza realizacja dla firmy GreenArt, która w swoim biurze umieściła logo z mchu, podkreślając tym samym swoje zaangażowanie w ekologię.
Zielone elewacje biur
Zielone elewacje to nowoczesne rozwiązanie, które jest nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale również pokazuje, że w tym budynku dba się o środowisko. To może przyciągać zarówno nowych pracowników, dla których coraz ważniejszym aspektem stają się kwestie środowiskowe, jak i samych najemców lokali w biurowcach. Co ważne, pokrycie budynków roślinnością nie tylko wpływa korzystnie na estetykę, ale również poprawia jakość powietrza i izolację termiczną.
Podwójna moc koloru
Im więcej elementów będzie nam się kojarzyć z daną marką, tym częściej będziemy ją przywoływać w swojej pamięci. To właśnie dlatego marki budują swoją paletę kolorów i na jej podstawie tworzą unikalne symbole, takie jak logo, maskotki czy charakterystyczne motywy wizualne. I tu uwaga – kwiaty również mogą być takim elementem! Dostawcy roślin są w stanie dobrać gatunki, które idealnie dopełnią branding marki.
Oto niektóre kolory roślin, które możesz wykorzystać w swoim biurze:
- Limonkowy zielony: Neon Pothos, Dracena Lemon Lime
- Czerwony: Anturium, Bromelia, Róże
- Fioletowy: Tradescantia, Kalatea
- Biały: Skrzydłokwiat, Orchidee
- Żółty: Dracena Reflexa, Tulipany
- Pomarańczowy: Kroton, Bromelia
- Niebieski: Bromelia Blue Tango
- Różowy: Tillandsia, Cyklamen, Azalia
Doniczki inne niż wszystkie
A gdyby tak postawić na doniczki, które wyróżniają się z biurowego krajobrazu i zarazem stają się jego nieodłącznym elementem? Tak jest właśnie w przestrzeniach coworkingowych Brain Embassy – nikt już sobie nie wyobraża, że mogłoby w nich zabraknąć charakterystycznej doniczki w kształcie głowy. Te nietuzinkowe elementy dekoracyjne nie tylko przyciągają wzrok, ale również symbolizują kreatywność i innowacyjność, które są fundamentem działalności Brain Embassy. Każda głowa zdaje się „myśleć” o czymś nowym, co doskonale wpisuje się w atmosferę miejsca, gdzie rodzą się świeże pomysły.
Aromaterapia w biurze
A gdyby tak wykorzystać inne walory roślin? Nie ich urodę, ale… zapach? Może to być np. eukaliptus, który oprócz przyjemnego aromatu ma właściwości oczyszczające powietrze. Z kolei mięta działa odświeżająco i pobudzająco, co może być szczególnie korzystne w strefach spotkań i miejscach, gdzie odbywają się prawdziwe burze mózgów.
Wprowadzenie aromaterapii do biura nie tylko podnosi komfort pracowników, ale również może wpisywać się w branding marki. Przykładem niech będzie Medical Spa Hotel Lawendowe Termy w Uniejowie, gdzie kojący zapach lawendy wita gości od progu i już w pierwszych sekundach buduje wizerunek tego miejsca.
Warto dziś zainwestować w nietypowe rozwiązania, które nie tylko są powiewem świeżości na rynku, ale także budują wizerunek danej firmy. Im więcej roślinnych akcentów, tym firma będzie postrzegana jako przyjaźniejsza dla człowieka i dla środowiska.
Sprawdź, co możemy zaoferować Twojej firmie!